måndag 4 juni 2012

Alla pappor har snopp!

Idag när Bebban satt på toa pratade vi om just detta, hon brukar säga att pappa eller pappor har rumpa och snopp, men vad har mammor då!?

När jag var liten kallade vi det för "kissimurra" idag säger jag ingenting. Kissimurra gud jag har aldrig skrivit det förut det är ju en ganska bra beskrivning och lite äckligt..,  jag tycker väl eller rättare sagt tyckte att det var ganska harmlöst och gulligt fram tills jag skulle berätta för min egna tjej vad det egentligen heter det där vi mammor har.

Jag vet inte om man naturligt pratar om det, men hur det än är tycker jag snopp är ett bättre ord helt enkelt, och det har väl varit det enda vi sagt. Så om man frågat Bebban har hon bara sagt rumpa om vad tjejer eller mammor har.

Men ialla fall idag när vi satt och filosoferade om detta så sa jag att mammor har kissimurra! Vi pratade vidare och hon kom dit igen pappor har rumpa och snopp. Och då frågade jag såhär "vad har mammor då" Mammor har "snippor" säger hon då!?

Ja så då får det väl bli så då! Jag blev mycket överraskad då det absolut inte är något jag sagt, men det lät väldigt gulligt när Bebban sa det och det passar ju himla bra, pappor har rumpor och snopp och mammor har rumpor och snippor!

Inga kommentarer: