måndag 1 november 2010

Bebban 1 november, idag har vi hunnit med massor!

Mamma och jag hade en mysig morgon, trots att vi jobbade lite nere i tvättstugan. Sen gick vi ut på en promenad, vi hamnade på tant akiz jobb, där mötte pappa upp oss och vi fikade lite lunch.

När vi fick höra att akiz skulle till läkaren frågade vi om vi kunde få leka med alva medans hon var där. Det var superkul, vi hittade på massa bus.

Så mamma fick verkligen öva på hur det är att vara dagisfröken, men det gillade hon eftersom hon snart ska jobba lite på dagis. 

Ikväll har jag gjort massa akrobatiska övningar och tjatat på mamma om att få "bolle" (bulle), till slut så fick jag en, vilket gjorde att jag inte ville äta någon mat.


Sen kom mormor och vi gick ut en sväng!
Jag kom på något som var väldigt intressant, nämligen att lägga mig på trottoaren och slicka i mig grus, 
det smakade väldigt spännande och jag hade fullt upp med att utforska allt jag fick in i munnen, men konstigt nog verkade varken mamma pappa eller mormor gilla det jag gjort.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bebban! Vilket fullspäckat schema du har haft hela långa dagen. Hunnit med massor med kul! Surfat på datorn, gjort akrobatiska konster, smakat på gruset, träffat släkten, och ätit bolle! Kan det bli mycket bättre? Vad duktig du är på att prata, det lät som att det sprutade ord från munnen i videoklippet ovan, och inte bara bolle?
Duktiga bebban!
Kramar
//Caroline & syssling Kersti

Anonym sa...

OJ DET SER UT ATT VARA FULL RULLE PÅ BEBBAN .........fARMOR

Akiz sa...

alva hade en kul dag hon med, särskillt när hon fick va med bebban!!!!!